Object reference not set to an instance of an object. نظام جامع اطلاع‌رساني اشتغال

صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 


تعداد بازديد: 3665                                               
درس عبرت از شكست يك مديرعامل
دانستني منبع
درس عبرت از شكست يك مديرعامل عنوان
مترجم: دلارام حسينيون نويسنده
1392/05/16 تاريخ

درس‌هايي كه از دوره 17 ماهه مديريت آشفته و بي‌نظم رون جونسون در شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي جي‌سي‌پني مي‌توان آموخت، تا حد بسيار زيادي به همه ما شركت‌ها، تيم‌هاي مديريتي و مديراني كه نياز دارند در مدل كسب‌وكار خود نوآوري ايجاد كنند، مربوط مي‌شود.

خلاصه
روزنامه دنياي اقتصاد - Forbes مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

بعد از چند ماه كشمكش و درگيري جونسون با هيات‌مديره، كاركنان ارشد شركت، مشتريان جي‌سي پني و حتي فروشگاه ميسيز، رفتن او بايد آسودگي خيال محسوب مي‌شد. از بعضي از جوانب اين امر صادق است، اما در عين حال پايان غم‌انگيزي دارد.

به طور كلي جونسون مردي با اعتبار فوق‌العاده بود كه در تلاش بود تا وضعيتي را كه در آن جي‌سي پني به يك خرده‌فروشي معمولي تبديل شده بود تغيير دهد. زماني كه جونسون از شركت اپل به جي‌سي‌پني آمد، اين فروشگاه از روزهايي كه با افتخار در خدمت طبقه متوسط جامعه آمريكا بود، بسيار دورافتاده بود و به خرده‌ فروشي ساكن، با تعداد كارمنداني بيش از حد نياز تبديل شده بود كه به سخاوت خريداران صبوري كه هنوز براي تامين نياز‌هاي اوليه خود به اين فروشگاه مراجعه مي‌كردند،‌ وابسته بود.

روياي جونسون ايجاد يك فروشگاه مدرن قرن بيست و يكمي بود كه با تاسيس مغازه‌هايي با محصولات برند و استفاده از تكنولوژي مدرن و قيمت‌هاي پايين، شيوه جديدي از تجربه خريد را ارائه دهد. سادگي، بي‌نقصي و وضوح مفهوم مدنظر او بود كه به‌اندازه كافي جالب و مرتبط و متمايز و چشمگير به نظر مي‌رسيد تا دوام بياورد.
به هر حال،‌ايده جونسون بر اساس استراتژي سيمرغ بود: نابودي خود براي توليد چيز جديدي از آن. در نظر او اين زوال براي مدت بسيار زيادي به طول انجاميده بود تا صرفا نوسازي شود، اما اين روش تئوري محض او هيچ گونه فضايي براي خريداران فعلي جي‌سي پني باقي نمي‌گذاشت و اين‌ايده را القا مي‌كرد كه «اگر ما اين نوسازي را انجام داديم و و خريداري وجود نداشت كه از آن استقبال كند، مشكلي نيست؛ سعي مي‌كنيم مشتريان جديدي پيدا كنيم.»

پس از گذشت 12 ماه از زمان بازسازي مشخص شد كه طرح جونسون موفق نشده است. او با روش نادرست خود به سرعت هسته فروشندگان را طوري منحرف كرد كه آنها همگي به كلي از اين كار منصرف شدند. امتحان كردن، آموختن، اصلاح كردن و سپس گسترش دادن - كه فرمولي مهم براي دستيابي به خرده‌فروشي موفق هستند - با عملكرد قديمي او در شركت اپل متضاد بود. او با تغيير برخي از اعضاي تيم مديريتي خود، از جمله بيرون كردن يكي از بهترين اعضاي بازاريابي خرده فروشي در جهان و مهم‌تر از همه با ناديده گرفتن مشتريان شركت مهلك‌ترين اشتباه غيرقابل بخشش را انجام
داد.

با وجود همه اين موارد او كار شگفت‌انگيز ديگري انجام داد. فقط در طول مدت 17 ماه هزار فروشگاه جي‌سي پني را دوباره طراحي كرد و آنها را با برندهاي شناخته شده‌اي مانند لويز پر كرد و پني جديد را به مكان مدرني براي خريد روزانه معرفي كرد. اما به چه قيمتي...؟
از آنجا كه چشم‌انداز كسب‌وكار خرده‌ فروشي به سرعت تغيير مي‌كند و نوآوري براي رشد بسيار حياتي است، عده بسياري ممكن است از مثال جونسون به عنوان بهانه‌اي براي طفره رفتن از تصميمات جسورانه و ترسو بودن استفاده كنند و اين امر كاملا نادرست است.

نمونه‌هاي بسيار زيادي از نوآوري در زمينه خرده فروشي و تلاش شركت‌ها براي پيشروي كسب‌وكار وجود دارد كه هيچ‌يك از آنها ساده و آسان نبوده و در حقيقت همگي به شدت پرمخاطره و ريسك‌پذير هستند.
يك دهه قبل، برند سفورا كه هم اكنون خرده‌ فروشي موفق در زمينه محصولات زيبايي است با قدرت تلاش مي‌كرد بازار آمريكا را به دست آورد. خريداران مجذوب شيوه جديد دموكراتيك فروشگاه‌هاي محصولات زيبايي شده بودند كه چندين برند را ارائه مي‌كرد و با تجملات و تزئينات خام‌دستانه فروشگاه‌هاي خرده فروشي ديگر فرق داشت، اما سفورا براي برندهايي كه مي‌خواست جذب كند و به منظور درك استراتري درست املاك فروشگاه و براي معتبر ساختن جايگاه خود بين انبوه خرده‌ فروشان معتبر در تلاش بود.

در حالي كه در نهايت با تجديد نظر در مورد اجراي طرح‌هايش اين كار را انجام داد.
سفورا با صرفنظر كردن از گسترش فروشگاه، با تمركز بيشتر روي توزيع انتخابي، توليد برندهاي مستقل منحصر‌به فرد را آغاز كرد و با سرمايه‌گذاري در سايت مخصوص سفورا راه‌هاي منحصر به فردي براي برطرف كردن مشكلات موجود و درعين حال حفظ مشتريان خود به صورت هميشگي و دائم پيدا كرد.

 به عنوان مثالي ديگر، شركت آمازون در روزهاي اول فعاليت خود در تلاش بود با استفاده از حجم بسيار زيادي پول به مفهوم صحيحي براي دسترسي فراتري از پيشنهادهاي ارائه شده خود در مورد كتاب‌ها، موزيك، فيلم و براي تبديل شدن به قدرت عظيم و فراگيري كه امروز به آن تبديل شده است، برسد. در همين زمان جف بزوس به خاطر غرور تكبر و ديدگاهش به چالش كشيده شده بود.

به هر حال، عامل به موفقيت رسيدن هر كدام از اين افراد تمايل و آمادگي آنها براي بهره بردن از راهنمايي خريداران در جهت ايجاد تغيير است؛ اينكه آنها را ناديده نگيريم، بلكه هر چه بيشتر بشناسيم. اين يكي از كار‌هايي بود كه جانسون انجام نداد.
در پايان، براي همه ما نوآوري و ابتكار عاملي ضروري و حياتي است و نبايد اجازه دهيم تا تجربه پني به بهانه‌اي براي جسور نبودن تبديل شود. نوآوري واقعي و معنادار بايد بخشي از استراتژي روزانه ما باشد. كليد حل اين موضوع اين است كه ما نمي‌توانيم و نبايد در هر كاري كه مي‌كنيم از خريداران خود غافل شويم. به محض اينكه اين اتفاق بيافتد شانس بسيار كمي براي موفقيت بلندمدت باقي خواهد ماند.
همان طور كه هميشه مي‌گوييم اگر در هر كاري كه انجام مي‌دهيد خريداران را دنبال كنيد و آنها را در اولويت قرار دهيد، آينده در دستان شما خواهد بود.




بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است