Object reference not set to an instance of an object. نظام جامع اطلاع‌رساني اشتغال

صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 


تعداد بازديد: 6461                                               
دانستني منبع
واژگان و اصطلاحات بازاريابي(1) عنوان
دكتر ميترا صفائيان نويسنده
1385/02/03 تاريخ

واژگان و اصطلاحات تخصصي بازاريابي به همراه توضيح مختصر

خلاصه
ماهنامه تخصصي بازاريابي شماره 54 مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

(اثر همگون‌سازي) Assimilation Effect

به اين معناست كه اگر قيمت‌هاي دو محصول مشابه نسبتاً به هم نزديك هستند، احتمال دارد كه مصرف‌كنندگان حس كنند كه كيفيت اين محصولات نيز مشابه است.

Bait-and-Switch

يك عمل غير قانوني در بازاريابي كه در آن از يك قيمت خاص تبليغ و اعلام شده براي كشاندن مشتريان به داخل فروشگاه با قصد تغيير نظر آنها در جهت خريد اقلام با قيمت بالاتر استفاده مي‌شود.

Horizontal price fixing

هنگامي رخ مي‌دهد كه رقبايي كه يك نوع محصول مشابه مي‌فروشند به طور مشترك تعيين مي‌كنند كه چه قيمتي را مطالبه كنند.

Vertical price fixing

زماني رخ مي‌دهد كه توليد‌كنندگان يا عمده‌فروشان براي وادار كردن خرده‌فروش‌ها به مطالبه يك قيمت معين براي محصولاتشان تلاش مي‌كنند.

Impulse Buying

شرايطي است كه در آن، فرد تحت تأثير ميل ناگهاني براي خريد قرار مي گيرد، به طوري‌كه نمي‌تواند از آن امتناع كند، در حالي‌كه از قبل برنامه‌اي براي خريد نداشته‌است.

(تخفيف آرماني) Cause-Related Refund

ارائه اين پيشنهاد كه هرگاه كسي محصولي را بخرد، وجه آن به مؤسسه خيريه بخشيده مي‌شود.

Out-of-Home Media

اشاره به آن دسته از وسايل ارتباطي دارد كه مردم در مكان‌ها عمومي به آنها دسترسي دارند، نظير تابلوهاي اعلانات، بالن‌هاي تبليغاتي، بيل‌بورد‌ها و تبليغاتي كه در اتوبوس‌ها و متروها وجود دارند.

Price Ceiling

قيمتي كه به وسيله قانون تحميل و تعيين مي‌شود و قيمت‌هاي بازار حق فزوني بر آن ندارند.

Price Bundling

يكي از استراتژي‌هاي قيمت‌گذاري كه طي آن محصولات مختلف به صورت يك بسته به مشتري فروخته مي‌شوند به طوري كه قيمت كل بسته از جمع بهاي تك‌تك محصولات كمتر است.




بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است