Object reference not set to an instance of an object. نظام جامع اطلاع‌رساني اشتغال

صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 


تعداد بازديد: 2440                                               
گزارش منبع
کارآفريني در همه جا عنوان
نويسنده
1386/02/18 تاريخ

تحصيلات کارآفريني براي مربيان معاني بسيار مختلفي دارد. از مدارس ابتدايي تا دانشگاه، از آموزش هاي شغلي و حرفه اي تا يک MBA. در هر سطح از تحصيلات، انتظار داشتن نتايج مختلف، معقول و منطقي مي باشد چرا که سن دانش آموزان بيشتر ميشود و بر دانش و آگاهي هاي قبلي آنها افزوده ميشود.

خلاصه
اداره امور اطلاع‌رساني سازمان همياري اشتغال مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان
1 2 3

تحصيلات کارآفريني براي مربيان معاني بسيار مختلفي دارد... از مدارس ابتدايي تا دانشگاه، از آموزش هاي شغلي و حرفه اي تا يک MBA . در هر سطح از تحصيلات، انتظار داشتن نتايج مختلف، معقول و منطقي مي باشد چرا که سن دانش آموزان بيشتر ميشود و بر دانش و آگاهي هاي قبلي آنها افزوده ميشود.

اما هدف کلي، همچنان توسعه ي تخصص به عنوان يک کارآفرين است. «کنسرسيوم ِ تحصيلات کارآفريني» از اين عقيده حمايت ميکند که کارآفريني يک فرآينده يادگيري مادام العمر است که دست کم داراي پنج مرحله مجزاي پيشرفت ميباشد. اين مدل ِ يادگيري مادام العمر فرض ميکند که همه کس در نظام آموزشي ما بايد فرصت هاي لازم براي يادگيري در مراحل ابتدايي را داشته باشد، اما مراحل بعدي مختص افرادي است که خودشان انتخاب ميکنند که کارآفرين شوند.

هر يک از پنج مرحله ي زير ميتواند با فعاليت هايي که در کلاس هاي ديگر يا به عنوان دوره اي مجزا جا افتاده است، در نظر گرفته شود.

  • مرحله 1 : مباني و پايه ها. در مدارس ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان، دانش آموزان بايد جنبه هاي گوناگوني از مالکيت تجاري/شغلي را تجربه کنند. در اين مرحله اول، تاکيد و تمرکز بر درکِ مباني و پايه هاي اقتصاد ما، فرصت هاي شغلي به دست آمده و نياز به مهارت هاي پايه اي براي موفق بودن در يک اقتصاد بازار آزاد مي باشد. انگيزش براي يادگيري و يک حس ِ فرصت شخصي، نتايج مخصوص در اين مرحله از مدل يادگيري مادام العمر هستند

  • مرحله 2 : آگاهي از ويژگيها. دانش آموزان خواهند آموخت که به زبان تجارت سخن بگويند، و مشکلات را از ديدگاه ِ صاحبان مشاغل کوچک ببينند. اين به ويژه در تحصيلات شغلي و حرفه اي مورد نياز است.

    تاکيد اين مرحله بر پرداختن به ويژگيهايي است که ميتوانند به عنوان کل يک کلاس کارآفريني در نظر گرفته شوند و يا به عنوان قسمتي از دوره هاي ديگر ِ مرتبط با کارآفريني گنجانده شوند. براي مثال، مسائل مربوط به جريان مالي ميتواند در يک کلاس رياضي به کار گرفته شود، و ارائه ي محصولات فروشي ميتواند قسمتي از يک کلاس ارتباطات گردد.

  • مرحله 3 : کاربردهاي مربوط به خلاقيت. چيزهاي زيادي براي يادگيري درباره آغاز کردن يک شغل وجود دارد، و بديهي است که بسياري از مشاغل داراي مشکلات و دردسرهاي مربوط به خود هستند.

    ما سالهاست که دکترهاي آينده را آموزش ميدهيم ، اما از يک صاحب شغل کوچک انتظار داشته ايم که صرفا با شرکت در سمينارهاي روز يکشنبه همه چيز را بياموزد.در اين مرحله، دانش آموزان ميتوانند وقت اختصاص دهند تا ايده ها و انواع مختلف روش هاي طرح ريزي يک تجارت را کنکاش نمايند.

    با اين که هنوز اين فقط يک تجربه تحصيلي است، دانش آموزان بايد نسبت به هر يک از مراحل قبلي، دانشي با عمق و وسعت بيشتر را به دست آورند. اين مرحله دانش آموزان را ترغيب ميکند که يک ايده شغلي واحد ايجاد کنند و فرآيند تصميم گيري را از طريق يک طرح و برنامه تجاري کامل به انجام برسانند.

    اين مرحله ميتواند در برنامه هاي شغلي ِ دبيرستان هاي پيشرفته، کالج هاي دو ساله که در آنها دوره ها و/يا برنامه هاي مخصوص وجود دارد، و برخي از کالج هاي ديگر و دانشگاه ها، پياده- سازي شود. نتيجه اي که عايد دانش آموزان و دانشجويان ميشود اين است که مي آموزند که چگونه امکان آن وجود دارد که يک کارآفرين شوند.

  • مرحله 4 : آغازگري. پس از اين که بزرگسالان وقت لازم را براي به دست آوردن تجربه شغلي و/يا تحصيلات بيشتر اختصاص دادند، خيلي از آنها نيازمند اين هستند که براي عملي کردن ِ يک ايده تجاري، به دستياران مخصوص دسترسي داشته باشند.

    برنامه هاي تحصيلي جامعه به طور گسترده اي در مدارس فني-حرفه اي ، کالج ها، کالج هاي 4 ساله و دانشگاهها در دسترس هستند تا کمک هاي آغازگري را فراهم نمايند. نهادهاي «راهبري مشاغل کوچک» در ايالات متحده بسياري از اين برنامه هاي آموزشي را مورد حمايت و پشتيباني قرار ميدهند.

  • مرحله 5 : رشد. اغلب صاحبان مشاغل کمکي دريافت نميکنند تا زماني که ديگر دير شده است. مجموعه اي از سمينارهاي دنباله دار و به هم پيوسته يا گروه هاي پشتيبان، ميتوانند کارآفرينان را ياري دهند تا مشکلات بالقوه را بشناسند و به موقع در جهت رفع آنها اقدام نمايند.

    خيلي از کالج ها و برنامه هاي تحصيلي دنباله دار در دانشگاه ها يا کالج ها، چنين سمينارها و کارگاه هايي را براي جامعه تجاري خودشان ارائه ميکنند. آنها در مي يابند که بهترين برنامه توسعه اقتصادي ، کمک به رشد و پيشرفت مشاغل موجود در جامعه است.

    مربيان در هر يک از اين مراحل کارآفريني بايد روي نتايجي که خود به دست مي آورند تمرکز کنند و به دنبال همکاري از جانب مربيان موجود در ساير سطوح اين فرآيند يادگيري مادام العمر باشند. در همه جاي نظام آموزشي ما، به نوعي جا براي کارآفريني وجود دارد.

1 2 3


حركت به چپ
حركت به راست


آيا رتبه‌بندي كاركنان به نفع سازمان است؟

 

آثار گردشگري بر اشتغال

 

توسعه كارآفريني اجتماعي؛ آسيب‌ها، عوامل مؤثر و راهكارها

 

نقش عوامل فرهنگي در گرايش به كارآفريني

 

دستورالعمل اعتمادسازي در كسب وكار

 

كارآفريني اجتماعي : الگوها و مفاهيم

 

مفهوم شناسي كارآفريني اجتماعي و مروري بر ابعاد و عوامل موثر بر آن

 

توسعه خوشه هاي كسب و كار در مناطق روستايي

 

دورنماي تحقق كارآفريني اجتماعي سازماني با نگاهي به مسئوليت اجتماعي شركت ها بر مبناي شبكه هاي نسل بعد

 

شناسايي پتانسيلهاي كارآفريني در بخش دامپروري شهرستان ايذه به منظور ايجاد اشتغال(كسب و كار)

 

عوامل نهادي تاثيرگذار بر پيدايش فعاليت‌هاي كارآفرينانه‌ي اجتماعي

 

صنعت گردشگري و سهل انگاري

 

بررسي ارتباط ميان حمايت از مالكيت شخصي با كارآفريني

 

بررسي رابطه سرمايه اجتماعي بر كارآفريني اجتماعي

 

كارآفريني اجتماعي: چگونه بنگاه‌هاي اجتماعي سودآور شدند؟

 

مطالعه ي موانع كارآفريني در ورزش كشور

 

چگونه شركت خود را براي رشد بلندمدت آماده كنيد

 

عوامل اجتماعي موثر بركارآفريني

 

كارآفريني فرهنگي

 

هم افزايي بنگاه‌هاي خرد و متوسط چگونه؟

 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...

بررسي اقتصادي زمينه‌هاي ايجاد كسب و كار در صنعت گل و گياهان زينتي (مطالعه موردي استان قم)

 

راهكارهاي بهبود رتبه ايران در گزارش انجام كسب و كار بانك جهاني

 

مدل چند محصولي مديريت موجودي توسط فروشنده با محدوديت سفارش هم‌زمان

 

ارائه‌ي مدلي براي ارزش‌گذاري دانش

 

تجربيات برخي كشورها در ارزيابي محيط كسب و كار

 

دولت و هرم وارونه اشتغال

 

بسته پيشنهادي براي افزايش توليد و اشتغال

 

تحقق كار شايسته مهمترين بخش برنامه حوزه اشتغالزايي است

 

واكاوي مشكل دانشكده‌هاي كسب‌و‌كار‌ در تدريس كارآفريني - كارآفريني از ديدگاه آكادمي

 

تعاريف مفاهيم واژه‌هاي مرتبط با بازاركار

 

فهرست اولويت‌ها و طرح‌هاي پژوهشي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي در سال 1390

 

بررسي عوامل موثر بر سنجش و بهبود فضاي كسب و كار در ايران

 

كاهش هزينه‌هاي اوليه و رشد كارآفريني مهم‌ترين نتايج دوركاري

 

شاخص هاي استاندارد و جهاني كارآفريني در كشور

 

شاخص فعاليت‌هاي كارآفرينانه در كشور

 

طرح ايجاد فضاي مساعد كارآفريني و رفع موانع كسب و كار

 

بررسي عوامل موثر بر فرآيند كارآفريني مستقل

 

بررسي عوامل مرتبط با كارآفريني و عملكرد شغلي

 

بررسي پتانسيل کارآفريني اجتماعي

 

مقايسه ويژگي‌هاي شخصيتي افراد كارآفرين و غيركارآفرين

 
1 2

بازشدن قفل اشتغال با كليد وب

 

24 اقدام فوري در بازار كار/ طراحي بسته‌هاي جديد اشتغالي

 

تيم توليدمحتوا چطور به هدف نزديك مي‌شود يك سناريوي تمام‌عيار براي يك استارت‌آپ

 

چند نكته مهم و در عين حال كم‌هزينه در تبليغات

 

وقتي انگيزه كافي براي كسب و كار نداريم چه كنيم

 

بوم مدل كسب و كار چيست؟

 

اين طرح فارغ التحصيلان بيكار را جذب مي‌كند

 

هشدار بانك جهاني درباره بحران اشتغال

 

سرمايه‌گذاران به دنبال چه كارآفريناني هستند؟

 

افزايش شمار بيكاران به 75 ميليون نفر

 

قبل از شروع يك كسب‌وكار به نداي درون خود گوش دهيد

 

فرهنگ و مديريت جهادي، بسترساز تحقق اقتصاد مقاومتي

 

قاچاق و محيط كسب‌و‌كار

 

مشاغل سنتي در پشت ويترين خاطره‌ها

 

هشدار درباره موج جديد تقاضا براي كار

 

16 دستور ويژه روحاني درباره اشتغال

 

مهارت، كليد كار آفريني در اقتصاد مقاومتي

 

بهترين و بدترين نكات در مورد كارآفرين بودن

 

راهنماي ايجاد شركت ها و موسسات دانش بنيان

 

جزئيات پرداخت تسهيلات‌ ضمانتي به دانش آموختگان كشاورزي

 
1 2 3 4 5


بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است