صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 6490                                               
نام كسب و كار شما، سخنگوي شماست
دانستني منبع
نام كسب و كار شما، سخنگوي شماست عنوان
مترجم آذين صحابي نويسنده
1388/09/01 تاريخ

انتخاب اسم و نامگذاري براي انسان‌ها اهميت خاصي دارد. آيا چيزي در دنيا مي‌شناسيد كه اسمي نداشته باشد؟ اشخاص، مكان‌ها، سازمان‌ها، گل‌ها، حيوانات و هر چيزي كه فكرش را بكنيد، اسم و نام و نشاني دارد.

خلاصه
اينترنت مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان


انتخاب اسم و نامگذاري براي انسان‌ها اهميت خاصي دارد. آيا چيزي در دنيا مي‌شناسيد كه اسمي نداشته باشد؟ اشخاص، مكان‌ها، سازمان‌ها، گل‌ها، حيوانات وهر چيزي كه فكرش را بكنيد، اسم و نام و نشاني دارد. نويسنده‌اي را در نظر بگيريد كه كتابي را به رشته تحرير در آورده است.
معمولا نويسنده‌ها در آغاز نگارش كتاب و يا حتي يك مقاله، نامش را تعيين نمي‌كنند و عقيده دارند كه انتخاب يك اسم مناسب، گيرا، گويا و در عين حال كنجكاوي برانگيز از نوشتن كتاب مشكل‌تر است. اين دشواري راجع به گزينش نام يك كسب و كار هم وجود دارد.
اگر شما هم كسب و كاري به راه انداخته‌ايد و حالا قصد داريد نامي برايش انتخاب كنيد، مطالعه گفته‌هاي زير كمك تان خواهد كرد. اگر هم خودتان با اين مشكل روبه‌رو نيستيد، مي‌توانيد اين نكات را به آن‌ها بگوييد تا قدري كارشان را آسان كند: در ضمن گاهي اوقات نام انتخابي مناسب نيست و خصوصيات لازم براي يك عنوان خوب را ندارد. در اين مواقع اگر دير نشده باشد، مي‌توان عنوان ديگري را برگزيد.

 

به موارد و نكات زير كاملا دقت كنيد:

- مهمترين مسئله اين است كه نام شركت بتواند نوع كسب وكارتان را به مخاطبان برساند. بعضي وقت‌ها نامهايي مي‌بينيم كه نوع كسب و كارشان را مشخص نمي‌كنند و بايد قدري فكر كنيم و چند احتمال را در نظر بگيريم تا بالاخره بفهميم كه صاحب اين نام، چه جور كسب و كاري به راه انداخته و چه كالا يا خدماتي عرضه مي‌كند. اين نام‌ها، مخاطبان را جذب نمي‌كنند. مردم خواهان وضوح و روشني مطالبي هستند كه با آن‌ها روبه‌رو مي‌شوند و علاقه‌اي به حل معما ندارند.

-  يك نام گويا، موثر و مناسب آني است كه به راحتي به خاطر سپرده شود و مردم با مشاهده كالا و خدماتي نظير آن، عنوان آن شركت را به ذهن بياورند.

- تلفظ و شيوه نوشتن يك نام در تاثير و كارايي‌اش بسيار مهم است. هر قدر كه نامي آسان‌تر تلفظ شود و ديكته آن سهل‌تر باشد تاثيرگذارتر خواهد بود. اين نكته و اهميت آن زماني مشخص مي‌شود كه يك مشتري بالقوه با شما تماس بگيرد و نام شركت را اشتباه تلفظ نمايد. اواز اين خطا ناراحت مي‌شود واز اين نام طولاني و سخت هم خوشش نمي‌‌آيد. ديكته آسان هم باعث مي‌شود كه مشتريان احتمالي و دايمي احساس راحتي كنند. به طور مثال اگر بخواهند نام و نشان كسب و كارتان را در دفترچه تلفن يادداشت كنند، با مشكل روبه‌رو نخواهند شد.

- يك نام كسب و كار لازمست كه گويا و شيوا باشد ولي در عين حال نبايد همه ماهيت كسب و كار را براي مشتريان آشكار كند. اگر مخاطب كنجكاو شود و بخواهد از ماهيت و چگونگي عملكرد يك كسب و كار آگاه شود، به سوي آن خواهد رفت. در غير اين صورت و اگر از همان ابتدا بداند كه با چطور كسب و كاري روبه‌روست، به آن توجهي نخواهد كرد. اين ابهام كنجكاوي برانگيز، در گزينش نام وعنوان كتاب‌ها، مقالات و تيترهاي روزنامه‌ها هم صدق مي‌كند.

- رعايت اين نكته شايد قدري مشكل باشد. آهنگ و طنين خوشايند يك نام در احساس يك مخاطب بسيار تاثيرگذار است. يك آواي خوش آهنگ كه تلفظي سهل و آسان داشته باشد، مخاطب را راضي خواهد كرد.

- نام كسب و كارتان را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه در موقع لزوم قابل تغيير باشد يا اين كه بتواند مفهوم ديگري را هم در خود جاي دهد. به طور مثال ممكن است شركت شما دامنه فعاليت‌هايش را گسترش داده از توليد نرم‌افزار پا فراتر گذارد و در حوزه توليد سخت‌افزار هم وارد شود. به اين ترتيب اگر واژه "نرم‌افزار" يا "توليد نرم‌افزار" در نام و نشان شركت به چشم بخورد، براي معرفي دامنه جديد فعاليت‌هايتان به دردسر خواهيد خورد.

- نكته مهم ديگر اينست كه شما را با كس ديگري اشتباه نگيرند. اسامي و عناوين گوناگوني در بازار هستند كه فعاليت‌هايي مشابه دارند. نام يك كسب و كار بايد از نام‌هاي ديگر متمايز و متفاوت باشد.

- دقت كنيد كه نام كسب و كارتان، مشتريان بالقوه بازار هدف را صدا بزند و آن‌ها با شنيدن اين نام يا خواندن اسم وديدن آگهي تبليغاتي دريابند كه شما همان كسي هستيد كه كالا وخدمات مورد نيازشان را عرضه مي‌داريد. نام كسب و كار متعلق به مخاطب است.

- اگر نام مشخص يك كسب و كار قدري عجيب باشد و باز هم حس كنجكاوي مشتريان هدف را تحريك كند، امكان موفقيت بالاتر خواهد رفت. مثلا يكي از لغات يا خود عنوان، معني جالبي در پس خود داشته باشد، مخاطب آن را متفاوت از ديگر نام‌ها خواهيد يافت و به آن جذب خواهد شد.

 

در ادامه توصيه‌هايي ارائه مي‌كنيم كه به شما در يافتن يك نام كمك خواهند كرد:

- اگر هيچ لغت يا عبارت خاصي به ذهنتان نمي‌آيد، بنشينيد و هر لغتي كه به ذهنتان مي‌آيد را بنويسيد. البته سعي كنيد واژه‌هايي را بنويسيد كه بيشتر به كسب و كارتان مربوط مي‌شوند.

- خودتان را جاي يك شنونده و مشتري بالقوه بگذاريد و فكر كنيد كه با شنيدن اين واژه چه احساسي به شما دست مي‌دهد. آيا كنجكاو مي‌شويد؟ خنده‌تان مي‌گيرد و آن را مضحك مي‌يابيد؟ قديمي و كليشه‌اي به نظر مي‌رسد يا از نوآوري و ابتكار تدوين كننده‌اش حكايت دارد؟آيا شما به عنوان نيك مشتري احتمالي مي‌توانيد بفهميد كه اين كسب و كار به خواست‌ها و نيازهاي شما مربوط است يا خير؟ وقتي اين اسم را شنيديد بلافاصله نام شركت ديگري به مغزتان خطور نكرد؟

- روش ديگري كه كمك‌كننده است. اينست كه به اسامي و نام‌هاي ديگر شركت‌ها و موسسات توجه نموده به الگوهاي مشتركي كه در همه آن‌ها يافت مي‌شود، توجه كنيد و به نكات ابتكاري و بديع هر يك دقت كنيد. در ضمن ايرادها و اشكالات شان را هم بيابيد. مجموع اين يافته‌ها، نكاتي را بر شما روشن مي‌‌كنند كه مي‌توانيد الگو و نام مناسبي براي شركت تان تدوين نماييد.

- اسامي ونام‌هايي كه با حرف نخست الفبا شروع مي‌شوند، شانس بيشتري دارند چرا كه در صفحات راهنماي مشاغل و نيازمندي‌ها در رديف‌هاي اول جاي مي‌گيرند. چرا كه مشتري بالقوه هنگام جست‌وجو براي يافتن شركتي كه بتواند مشكل او را حل كند، نخست از حرف اول الفبا شروع مي‌كند و اگر شركت مورد نظرش را بيابد ديگر بقيه صفحات را ورق نخواهد زد.



حركت به چپ
حركت به راست


بررسي مسائل تاثيرگذار بر كارآفريني زنان

 

بررسي مسائل تاثيرگذار بر كارآفريني زنان

 

مزاياي انجام كار به‌صورت مشترك

 

روش‌هايي براي تشويق تيم‌هاي موفق سازمان

 

مطالعه نقش كارآفريني زنان در كاهش آسيب هاي اجتماعي

 

مطالعه اي تئوريكي از نتايج تحقيقات تجربي كارآفريني زنان

 

ارائه يك نوع شناسي از نقش عوامل روانشناختي موثر بر كارآفريني زنان

 

بررسي عوامل كارآفريني زنان در توسعه اقتصادي كشور ايران

 

موانع توسعه ي كارآفريني و اقتصادي اشتغال زنان در جامعه كشور

 

كارآفريني زنان فارغ التحصيل ، موانع و چالش ها

 

زنان معدنكار رويكرد نويني در كارآفريني

 

نقشهاي رقابتي اصول و ارزشهاي تعاون

 

كارآفريني زنان ايران تقويت توسعه اقتصادي

 

راهنماي موفقيت در كار مجازي

 

گسترش كار آفريني زنان

 

اشتغال زنان ايران

 

ترميم نا‌برابري‌هاي جنسيتي بازار كار

 

چتر حمايت بر اشتغال خانگي بگشائيم

 

ايده هاي كار آفرينانه در كسب و كار زنان

 

قرن كارآفريني زنان

 
1 2 3

بانك رفاه

 
http://www.bankrefah.ir/fa/researches/default.asp
 

سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان دانشگاهها

 
http://www.eshteghal.ir/?CID=1_214
 

معاونت پژوهشي وزارت علوم تحقيقات و فناوري

 
http://www.research.gov.ir/portal/Home/
 

شهرك فنآوري صنايع غذايي و بيوتكنولوژي

 
http://www.foodtechpark.com/Servicecenter_10_3.asp
 

آينده پژوهي چين

 

رونق تجاري سازي از طريق نظام مالياتي اختراعات

 

نظر كارشناسي:لايحه اعطاي تسهيلات از محل منابع صندوق توسعه ملي براي ايجاد اشتغال در روستاها با اولويت مناطق كمتر توسعه يافته، عشايري و مرزي

 

گزارش نظارتي درباره اجراي قوانين مربوط به محيط كسب وكار؛ تسهيل صدور مجوزهاي كسب وكار

 

وضعيت ايران در گزارش انجام كسب وكار بانك جهاني، 2017

 

الگوي تأمين مالي بنگاه هاي كوچك و متوسط 8. توسعه نهاد ضمانت اعتبار

 

بايسته هاي برنامه ريزي توسعه با توجه به تجربه كشورهاي ژاپن، كره جنوبي، چين و هند

 

كارشناسي: «لايحه اعطاي تسهيلات از محل منابع صندوق توسعه ملي براي ايجاد اشتغال در روستاها ...

 

انقلاب صنعتي جديد خطر در كمين همه مشاغل

 

فرصتي براي ايجاد يك رابطه برد-برد همكاري شركت‌هاي بزرگ و استارت‌آپ‌ها

 

پنج ركن اصلي در توسعه كار‌آفريني ديجيتال (تجربه اتحاديه اروپا در حمايت از كارآفريني ديجيتال)

 

مفهوم مقررات دست و پا گير و تبيين آثار آن بر محيط كسب و كار

 

بررسي وضعيت پارك هاي علم و فناوري كشور

 

وضعيت استارت آپ ها در ايران

 

گزارش پايش و بهبود نظام كارآفريني ايران

 

گزارش طرح كسب و كار و اشتغال پايدار-استان مازندران

 

گزارش طرح كسب و كار و اشتغال پايدار-استان سيستان و بلوچستان

 

بررسي و تحليل گرايش به خوداشتغالي در بين دانشجويان

 

بررسي مهارتهاي شخصيتي كارآفرينانه جوانان روستايي

 

وضعيت اشتغال در مناطق روستايي ايران طي سال هاي 1385 ـ 1335 (مطالعه موردي: مناطق روستايي استان اصفهان)

 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...


بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است